L’Hospital de l’Esperit Sant envia cada dia uns 1.000 SMS per recordar als pacients les visites i proves programades

Aquesta setmana s’ha posat en marxa una prova pilot per enviar SMS per la citació de visites telefòniques

Des del mes de maig del 2020, moment en què es va posar en marxa el recordatori de visites i proves programades mitjançant missatgeria mòbil, ja s'han enviat més de 300.000 SMS.

Davant de la magnitud del volum de visites que cal reorganitzar, s'ha optat per incorporar noves vies de comunicació amb els usuaris, més ràpides i més eficients. A més de facilitar la gestió de la programació, l'ús de SMS és una eina molt eficaç com a recordatori i comporta una reducció en el nombre de persones que no es presenten a les visites que tenen programades. Aquest sistema també s'utilitza des de la unitat d'Informació Clínica per avisar als pacients de que ja tenen a punt la informació sol·licitada.

La setmana passada, des de l'Àrea de Consultes Externes, es va iniciar una prova pilot per ampliar aquesta prestació i recordar a través del mòbil SMS les persones que tenen programada una visita telefònica. D'aquesta manera es pretén simplificar la gestió administrativa i, al mateix temps, reforçar les vies de comunicació entre l'organització i l'usuari.

Els administratius sanitaris, un pilar més del procés assistencial

La realitat social i tecnològica ha canviat de manera important. En els darrers mesos, s'ha reforçat l'ús dels canals telemàtics, telèfon i Internet, per optimitzar les visites presencials, atesa la situació de pandèmia. Alguns d'aquests canals ja s'utilitzaven, però no se n'havia desplegat massivament l'ús.

En l'èxit d'aquests canals comunicatius ha estat clau el paper dels administratius sanitaris dintre dels equips, ja que són els responsables endreçar i organitzar les peticions de la ciutadania i dirigir-les al professional sanitari adient.

Les tasques han evolucionat i ha calgut adaptar-s'hi. S'han buscat les millors solucions per proporcionar un tracte personalitzat amb l'objectiu d'atendre, informar i ajudar la ciutadania. De la programació amb bolígraf i la història clínica en paper s'ha passat a la informació digitalitzada, l'enviament de missatges al mòbil dels usuaris i, fins i tot, a possibilitar l'accés personal i digital dels usuaris a la seva història clínica mitjançant La Meva Salut.

Compartir a Facebook Compartir a Twitter

Els SMS serveixen per recordar les visites i, al mateix temps, reforçar les instruccions que s’han de tenir en compte segons la prova programada.
Els administratius sanitaris són l’enllaç entre els ciutadans i els professionals assistencials.