Aquesta iniciativa, impulsada pels serveis de Logística i Compres, permet simplificar els processos quirúrgics, millorar la traçabilitat dels materials i reforçar la seguretat del pacient
L'Hospital de l'Esperit Sant ha fet un pas endavant en la millora dels seus processos assistencials amb la incorporació del sistema 4S, un model de gestió intel·ligent aplicat al Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia que té com a objectiu optimitzar els procediments quirúrgics, millorar la seguretat del pacient i facilitar la tasca dels professionals. Basat en la metodologia Lean Healthcare, el sistema 4S s'ha implantat amb èxit en altres centres europeus i ara arriba al nostre hospital com una aposta decidida per l'eficiència i la qualitat assistencial.
Aquest model es fonamenta en la simplificació i estandardització dels sets quirúrgics, que passen a ser més lleugers i versàtils, permetent cobrir un major nombre de procediments amb menys material. Això facilita el treball d'infermeria i dels equips d'instrumentació, i agilitza la preparació de les intervencions. A més, incorpora l'ús d'implants estèrils i etiquetats de manera individual, que garanteixen la seva traçabilitat i eliminen la necessitat de reesterilització, reduint així el risc d'errors i millorant la seguretat per als pacients.
Un altre dels grans avantatges del sistema és la digitalització de la gestió d'estocs, que es realitza mitjançant la lectura de codis de barres i que pot integrar-se amb el sistema informàtic de l'hospital, optimitzant la reposició de material i millorant l'organització dels magatzems.
Aquesta iniciativa, impulsada pels serveis de Logística i Compres en col·laboració amb els equips clínics, reflecteix l'aposta de l'hospital per la innovació i l'eficiència en la gestió de recursos.