Obres al Servei d’Urgències per millorar el confort d’usuaris i professionals

Les obres serviran per habilitar una sala d’espera postriatge i un despatx d’informació amb l’objectiu d’agilitzar l’atenció i oferir més intimitat al pacient

L'actuació forma part del Pla de Confort del Pacient, que també inclou l'automatització del control de descoagulació

L'Hospital ha començat aquest mes de setembre unes obres a l'àrea d'Urgències que permetran habilitar una sala d'espera postriatge per aquells pacients de complexitat mitjana que un cop valorats, requereixin una atenció especial i no sigui convenient que tornin a la Sala d'espera exterior. A més, es farà un despatx d'informació per als pacients i familiars, on se'ls podrà oferir més intimitat i un tracte més personalitzat. La reforma permetrà també disposar d'una zona convertible en Àrea d'aïllament de molt alt risc.

El projecte també inclou l'adequació dels espais destinats als professionals, que es reubicaran i ampliaran per corregir possibles incomoditats. Entre aquests, es traslladaran els despatxos del Cap de Servei, la Supervisió d'Infermeria i la Secretaria. Així mateix, es restringirà l'accés a l'àrea d'Urgències des del vestíbul dels ascensors interns de la Planta 0 (passadís d'Admissions) i serà necessària la targeta identificadora per entrar-hi.

Aquesta reforma ajudarà a agilitzar l'activitat urgent, a proporcionar una espera més controlada per als usuaris i a aconseguir més confort tant per als pacients com per als mateixos treballadors. Es tracta de les primeres obres a l'àrea d'Urgències des que es va inaugurar l'Hospital i sorgeixen de la necessitat d'adequar els espais disponibles als requeriment del Servei, guanyant funcionalitat i espai assistencial.

Les obres, que s'estan realitzant en paral·lel a l'activitat del Servei d'Urgències, s'emmarquen en el Pla de confort del pacient de l'Hospital i són una de les prioritats de la Gerència per aquest 2014. Els treballs s'allargaran durant 2 mesos, de manera que estaran finalitzats de cara a la posada en marxa del PIUC.

L'automatització del control de descoagulació redueix el temps d'espera dels usuaris.
També en el marc del Pla de confort del pacient, l'Hospital ha implantat un nou sistema informàtic que permet al Servei de Laboratori gestionar de manera integral i ràpida el tractament anticoagulant oral (TAO). La nova eina redueix a pocs minuts l'obtenció dels resultats.

TAONet, com s'anomena l'aplicatiu, facilita la determinació immediata del nivell de coagulació de la sang a partir d'una petita mostra de sang capil·lar del pacient. A més d'optimitzar els temps d'espera, permet que en aquells casos en què el resultat no estigui dintre del rang desitjat, es pugui procedir a una visita en aquell moment, que aporti informació a l'hematòleg per ajustar el tractament adequadament i de forma immediata. Aquesta ràpida resposta beneficia l'usuari, que veu com disminueix el temps d'espera i millora la qualitat de l'assistència que rep.

Compartir a Facebook Compartir a Twitter

Obres a Urgències